Single

Barselsvikar - Frivilligkonsulent

Jobkategori: Akademikere
Ansøgningsfrist: 16-09-2018 12:00
Arbejdssted: Forebyggelse, Rehabilitering, træning
Stillingstype: Fuldtid
Barselsvikar - Frivilligkonsulent
 
Er du en ildsjæl, der brænder for frivillighed og samskabelse?
 
Faaborg-Midtfyn Kommune søger en ny kollega, der kan udvikle og styrke det tværgående samarbejde mellem kommune og civilsamfund.

Om jobbet
Stillingens hovedformål er at bidrage til realisering af Faaborg-Midtfyn Kommunes politik og strategi på frivillighedsområdet, hhv. civilsamfundspolitikken ’Sammen om Fællesskaber’ samt frivilligstrategien ’Sammen om det frivillige sociale arbejde’.
 
Du får ansvar for:
  • Strukturering og udvikling af frivillig-samarbejder på tværs af kommunens fagcentre
  • Det daglige samarbejde mellem frivillige sociale foreninger og Faaborg-Midtfyn Kommune, herunder samarbejde med Frivilligcenter og Selvhjælp Faaborg-Midtfyn samt Huset i Faaborg
 
Om dig 
Du er en robust og idérig person med handlekraft og et godt strategisk overblik. Du evner at arbejde både selvstændigt og i teams. Du er udadvendt og du kan samarbejde med forskellige aktører og interessenter samt kommunikere mundtligt og skriftligt på mange forskellige niveauer.
 
Du er initiativrig, kan omsætte ideer til praksis, sætte opgaver i værk og følge dem til dørs samtidig med at du håndterer mange bolde i luften.

Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse, fx i folkesundhedsvidenskab, antropologi eller lignende.
 
Det er en fordel hvis du: 
 
  • Har et indgående kendskab til det frivillige sociale område
  • Har viden om og erfaring i at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har nemt ved at etablere og vedligeholde kontakter og relationer
  • Kan arbejde struktureret, kreativt, strategisk og analytisk
  • Formår at lede anerkendende processer
  • Har gennemslagskraft og høj grad af selvstændighed 
 
Om os
Du bliver ansat i Forebyggelse, Træning og Rehabilitering under fagcenter Sundhed og Omsorg, men vil arbejde på tværs af hele kommunens organisation og geografi med kollegaer, der værdsætter initiativ og gensidig sparring i samarbejdet.
 
Vi tilbyder desuden:
 
  • Et godt samarbejde med et stort netværk af frivillige
  • Stor mangfoldighed i eksisterende frivillighedsindsatser
  • Stor indflydelse på udvikling af arbejdsfeltet og tilrettelæggelsen af arbejdet
  • Mange engagerede og dygtige kolleger fra forskellige områder i kommunen
  • En arbejdsplads i udvikling, hvor vi sætter stor pris på smil og godt humør
 
Vilkår
Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. november 2018 og forventet slutdato d. 1/8-2019.  Arbejdstiden vil primært ligge i dagtimerne, men der kan forekomme aktiviteter i aftentimerne.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges efter gældende overenskomst på området.


Ansættelsen forudsætter kørekort og gerne egen bil.

Vil du vide mere om jobbet, kan du kontakte Frivilligkonsulent Marie-Louise Alleslev, maloa@fmk.dk / tlf. 72 53 60 63 eller leder af Forebyggelse, Træning og Rehabilitering Ulrik Skyum Christensen, uschr@fmk.dk
 
Ansøgningsfrist søndag den 16. september 2018, kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 27. september 2018.

www.fmk.dk/frivilligsocial kan du læse mere om, hvordan der arbejdes med frivillighedsområdet i Faaborg-Midtfyn Kommune – herunder politik og strategi på området.
 
Stillingen søges via www.jobifmk.dk
 

Socialpædagog søges til BO & AKTIV's afdeling AUBO i Faaborg

Jobkategori: Pædagog og -medhjælper
Ansøgningsfrist: 14-09-2018 12:00
Arbejdssted: Bo og Aktiv
Stillingstype: Deltid over 21 timer
Aubo er Faaborg-Midtfyn Kommunes specialiserede bo- og dagtilbud for 4 voksne borgere med autisme spektrum forstyrrelser.
 
Til Aubo bo- og dagtilbud søges 1 socialpædagog på 22 timer ugentligt pr. 1. oktober 2018.
Arbejdstiderne fordeler sig med dagvagter på hverdage og hver anden weekend. Der vil være mulighed for vikarvagter.
 
Udgangspunktet for den pædagogiske praksis bygger på Autismepilotens teoretiske grundlag, som bl.a. tager afsæt i TEACCH, KRAP OG Low Arousal. Dette sammen med en neuropædagogisk forståelsesramme, hvor borgerens ressourcer og motivation er i centrum. Indsatsen tilrettelægges og struktureres ud fra borgerens individuelle behov og forudsætninger.
 
Der arbejdes ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor dagligdagen målrettet bygger på  sammenhæng, kontinuitet og forudsigelighed, og der er fokus på borgerens kommunikationsform, fysiske rammer, struktur og beskæftigelsestyper.
 
Vi tilbyder:
  • En arbejdsplads i udvikling.
  • Et spændende miljø, hvor faglighed og kompetenceudvikling vægtes højt.
  • Mulighed for indflydelse på egen arbejdssituation.
  • Engagerede kollegaer.
  • Gode rammer.  
Vi forventer:
  • At du har lyst til at arbejde med målgruppen.
  • At du er engageret og tydelig.
  • At du er fagligt kompetent.
  • At du kan arbejde i et meget struktureret miljø.
  • At du er psykisk robust ift. at der kan forekomme udadrettet adfærd.
  • At du er loyal og kan overholde aftaler og beslutninger.
  • At du magter en åben og ærlig kommunikation.
  • At du har en anerkendende tilgang til borgerne, pårørende og kollegaer.
  • At du kan dokumentere og evaluere den pædagogiske praksis.
  • At du har grundlæggende IT-kompetencer.
  • At du har kørekort. 
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:
Teamleder Annette Find på tlf. 72 53 69 08 og på boogaktiv.fmk.dk

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt onsdag d. 19. september 2018.
 
 

Socialpædagog søges til vikariat til BO & AKTIV's afdeling AUBO i Faaborg

Jobkategori: Pædagog og -medhjælper
Ansøgningsfrist: 14-09-2018 12:00
Arbejdssted: Bo og Aktiv
Stillingstype: Deltid over 21 timer
Aubo er Faaborg-Midtfyn Kommunes specialiserede bo- og dagtilbud for 4 voksne borgere med autisme spektrum forstyrrelser.
 
Til Aubo dagtilbud søges 1 socialpædagog i et 3 måneders vikariat, med mulighed for forlængelse, hurtigst muligt.
Vikariatet er på 30 timer ugentlig, og arbejdstiderne er i dagtimerne alle hverdage. Der vil være mulighed for vikarvagter.
 
Udgangspunktet for den pædagogiske praksis bygger på Autismepilotens teoretiske grundlag, som bl.a. tager afsæt i TEACCH, KRAP OG Low Arousal. Dette sammen med en neuropædagogisk forståelsesramme, hvor borgerens ressourcer og motivation er i centrum. Indsatsen tilrettelægges og struktureres ud fra borgerens individuelle behov og forudsætninger.
 
Der arbejdes ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor dagligdagen målrettet bygger på  sammenhæng, kontinuitet og forudsigelighed, og der er fokus på borgerens kommunikationsform, fysiske rammer, struktur og beskæftigelsestyper.
 
Vi tilbyder:
  • En arbejdsplads i udvikling.
  • Et spændende miljø, hvor faglighed og kompetenceudvikling vægtes højt.
  • Mulighed for indflydelse på egen arbejdssituation.
  • Engagerede kollegaer.
  • Gode rammer.  
Vi forventer:
  • At du har lyst til at arbejde med målgruppen.
  • At du er engageret og tydelig.
  • At du er fagligt kompetent.
  • At du kan arbejde i et meget struktureret miljø.
  • At du er psykisk robust ift. at der kan forekomme udadrettet adfærd.
  • At du er loyal og kan overholde aftaler og beslutninger.
  • At du magter en åben og ærlig kommunikation.
  • At du har en anerkendende tilgang til borgerne, pårørende og kollegaer.
  • At du kan dokumentere og evaluere den pædagogiske praksis.
  • At du har grundlæggende IT-kompetencer.
  • At du har kørekort. 
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:
Teamleder Annette Find på tlf. 72 53 69 08 og på boogaktiv.fmk.dk

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt onsdag d. 19. september 2018.
 
 

Ernæringsassistent, genopslag

Jobkategori: Øvrige job
Ansøgningsfrist: 10-09-2018 08:00
Arbejdssted: Kostforplejning
Stillingstype: Deltid over 21 timer
Ernæringsassistent, Genopslag
 
Faaborg-Midtfyn Kommunes Kostforplejning søger en ernæringsassistent med interesse for og erfaring med planlægning og produktion af mad til voksne og ældre.
 
Arbejdssted:
Primært Plejehjemskøkkenet Tingager i Ringe.  I kostforplejningen arbejdes der med en model hvor alle medarbejdere skal kunne arbejde kompetent i to køkkener, så derfor skal det påregnes, at man skal arbejde 2-4 dage om måneden i et andet køkken.
 
Arbejdstid:
I Kostforplejningen arbejdes der generelt i vagter af 7-9 t varighed i tidsrummet
kl. 6.00-19.00, der arbejdes hver 4. weekend og Plejehjemskøkkenet Tingager er bemandet i tidsrummet kl. 7.00-15.30 pt.
Stillingen er på 32 t i gennemsnit pr. uge
 
Ansættelsestidspunkt:
  1. Oktober 2018 eller efter aftale
 
Vi arbejder ud fra Faaborg-Midtfyn Kommunes personale politiske værdisæt:
  • Det skal være sjovt og meningsfyldt at gå på arbejde
  • Dialog er en forudsætning for vi lykkedes
  • Vi forenkler det komplicerede
  • Vi tager ansvaret på os
Vi forventer, at du:
  • er uddannet ernæringassistent eller tilsvarende uddannelse
  • kan planlægge, tilberede og vurdere mad og måltider i henhold til borgerens behov
  • kan arbejde kulinarisk og kvalitetsbevidst med råvarer og ernæring
  • kan anvende principper for fødevarehygiejne og udføre egenkontrol
  • kan arbejde ansvarligt, tværfagligt, borger og udviklingsorienteret
  • kan arbejde ud fra vores personale politiske værdisæt
  • har kørekort til personbil 
Vi tilbyder en:
  • Arbejdsplads hvor man arbejder med en høj grad af selvstændighed og ansvarlighed
  • Arbejdsplads med gode og engageret kollegaer
  • Arbejdsplads med gode arbejdsforhold. 
Køkkenet Tingager producerer døgnkost til 58 beboere på Plejehjemmet Tingager, det varme måltid og mellemmåltider til 2 aktivitetscenter og cafe.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, og vi gør opmærksom på at Faaborg-Midtfyn Kommune er røgfri i arbejdstiden.
 
Ansøgningsfrist mandag den 10. september 2018 kl. 8.00 via rekrutteringssystemet.
Nærmere oplysninger for ovennævnte stilling kan indhentes ved henvendelse til
Produktionsleder Lene Larsen 7253 5578.
 

Afdelingsleder for børnehave og SFO på Bøgebjergskolen

Jobkategori: Ledelse
Ansøgningsfrist: 09-09-2018 23:59
Arbejdssted: Bøgebjergskolen
Stillingstype: Fuldtid

Afdelingsleder til børnehave og SFO på Bøgebjergskolen i Faaborg-Midtfyn Kommune

Bøgebjergskolen søger en ny afdelingsleder pr. 1. november 2018, da den nuværende afdelingsleder går på efterløn. Vi søger en afdelingsleder for en børnehave på 2 matrikler, og som er leder af skolens SFO.

Bøgebjergskolen er en landsbyordning, som i skoledelen har ca. 100 elever fra 0. - 6. klasse, ca. 60 børn i SFO og der er ca. 60 børn i børnehaven. Derudover har vi en gæstedagpleje i børnehaven.
Børnehaven har en afdeling på skolen og en afdeling i Korinth. Børnene fra området i Korinth møder ind i der og kører med skolens egen bus til Vester Aaby ca. kl. 8.30 og om eftermiddagen kører børnene tilbage til Korinth kl. ca. 14.30.
Når børnene er samlet ca. kl. 9 samles børnene i 3 aldersopdelte børnegrupper, som arbejder med de forskellige læreplanstemaer. 

Børnehaven er et hyggeligt sted at være for både personale, børn og forældre. Det er en arbejdsplads, der er præget af humor, grin og glæde.

Da det er en landsbyordning arbejdes der tæt sammen om pædagogiske emner med skolen, bla. omkring overgang fra børnehave til skole, bevægelse i hverdagen, udepædagogik, lejrskoler mm. Der laves også mange arrangementer, både sociale og faglige, på tværs af børnehave og skole.

Personale, forældre og børn ønsker en leder der:
  • Har humor
  • Kan holde mange bolde i luften i en afvekslende hverdag
  • Kan skabe gode rammer omkring børn og personale
  • Kan skabe gode samarbejdmuligheder og relationer til en meget blandet forældregruppe
  • Kan navigere i et lokalsamfund hvor der skal arbejdes på tværs af 2 lokalområder
  • Er rummelig og sætter pris på mangfoldighed
  • Er en dygtig personaleleder der fremmer motivation og arbejdsglæde
  • Er en erfaren og faglig dygtig pædagog, som bla. får som opgave at implementere Den Nye Dagtilbudsreform i børnehaven
  • Gerne må have erfaring som leder
  • Er en dygtig kommunikator både skriftligt og mundligt
  • Kan træffe selvstændige beslutninger og føre dem ud i livet
  • Uddelegerer ansvar
  • Der kan udfordre, undres og spørge ind til eksisterende praksis
Vi kan tilbyde:
  • Et børnehus med en positiv ånd og som vægter relationsarbejdet til børn og forældre
  • En personalegruppe med humor og livsglæde og som møder børn og forældre positivt og anerkendende
  • En personalegruppe der accepterer forskellighed - og bruger den positivt
  • At vi har fokus på bevægelse i hverdagen
  • At vi har fokus på at børn får digital dannelse
  • Et personale der er engagererede og fleksible
  • En høj grad af selvstændighed i arbejdet i børnehaven, både økonomisk og i den pædagogiske linje i børnehaven
  • Et tæt samarbejde med skoleleder om personale-, pædagogisk- og strategisk ledelse
  • Et tæt samarbejde med skolens bestyrelse
Vi ser meget gerne, at du besøger os inden du søger stillingen. Kontakt skoleleder Jes Fechtenburg på tlf.: 72 53 39 02 eller mail jespf@fmk.dk for at aftale tidspunkt

Yderligere information:

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, ar der indhentes børne- og straffeattest som skal forevises inden ansættelse, og der vil også blive taget referencer inden ansættelse.
Ansøgningsfrist søndag 9. september. Samtaler vil finde sted på Bøgebjergskolen torsdag 13. september













 

Contract Manager - genopslag

Jobkategori: Kontor og administration
Ansøgningsfrist: 07-09-2018 23:59
Arbejdssted: Fællesindkøb Fyn
Stillingstype: Fuldtid
Fællesindkøb Fyn søger en engageret, analytisk og resultatorienteret talknuser med udviklingstrang.

Fællesindkøb Fyn er et strategisk indkøbssamarbejde med deltagelse af Faaborg-Midtfyn, Kerte­minde, Langeland, Nordfyns og Nyborg kommuner. De fem kommuner repræsenterer tilsammen 149.000 indbyggere samt et årligt indkøbsvolumen af varer og tjenesteydelser på ca. 1 mia. kr.
 
Primære arbejdsopgaver
  • Følge op på kontrakter med fokus på at identificere potentialer, der kan optimere kontrakterne og samarbejdet med leverandørerne i kontraktperioden
  • Følge op på at kontraktvilkår opfyldes, herunder priser, kvalitet, service, leverancer mv.
  • I tæt samarbejde med Fællesindkøb Fyn’s Business Controller analysere udvalgte udbuds- og kontraktområder for potentialer og sammensætning til brug for kommende udbud
  • Udføre løbende ad hoc opgaver og understøtte afdelingens øvrige funktioner, fx bistå ved tilbudsevalueringer
  • Gennemføre sparring og dialog internt om analyser, potentialer, metoder og modeller
  • Udvikle metode for risikoklassificering og efterfølgende udarbejdelse af handlingsplaner
  • Opsamle viden internt og eksternt i kontraktens løbetid
  • Indgå i forskellige samarbejder og netværk 
Din profil
  • Du besidder stærke analytiske evner og god matematisk- og forretningsforståelse
  • Du er rutineret it-bruger, herunder superbruger i Excel, og har gerne erfaring med KMD Indkøbs­analyse og kontraktsystemer
  • Du har solid erfaring med kontraktstyring, analysearbejde og opfølgning, gerne fra indkøbsområdet i offentligt eller privat regi
  • Du er selvstændigt arbejdende med et personligt drive, der bidrager aktivt til at nå de fælles mål
  • Du har en udadvendt og dialogskabende personlighed og har mod på at udfordre og udvikle kontrakt­styringen i Fællesindkøb Fyn 
Du tilbydes
  • En arbejdsplads i konstant udvikling og med stor bevågenhed fra flere sider
  • Et arbejdsmiljø, der er værdibåret, ambitiøst og udviklingsorienteret
  • En uformel og imødekommende omgangstone
  • Et udfordrende job, hvor du i vid udstrækning selv kan være med til at præge stillingen
  • 10 engagerede kolleger. Du vil blive en del af vores supportteam med i alt 4 personer. Supportteamet har ansvar for kontrakter, e-handel, compliance og mange andre spændende opgaver
  • En arbejdsplads, der geografisk dækker det meste af Fyn 
Arbejdspladsen er p.t. placeret i Ryslinge i Faaborg-Midtfyn Kommune med mulig fremtidig placering i Ringe eller Gislev.

Stillingen er på 37 timer pr. uge med fleksibel arbejdstid.

Tiltrædelse: Gerne 1. november 2018 eller efter aftale.

Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhand­lings­berettigede organisation.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Indkøbs- og udbudschef, Jeanet Vandling, tlf. 7253 1191, mail: jevan@fmk.dk, eller hos Business Controller Sune Bjørn Nancke tlf. 7253 1196, mail: snanc@fmk.dk.

Du kan læse mere om Fællesindkøb Fyn på www.indkobfyn.dk

Ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og beder dig fremsende den, så den er os i hænde senest fredag den 7. september 2018. Ansættelsessamtaler forventes gennemført mandag den 17. september og fredag den 21. september 2018. Ansøgning med cv og relevante bilag uploades her.

Vil du være med til at sikre kvaliteten på sociale tilbud, så kan du være en af Socialtilsyn Syds nye kompetente tilsynskonsulenter på tilbudsområdet

Jobkategori: Socialrådgiver
Ansøgningsfrist: 07-09-2018 08:00
Arbejdssted: Socialtilsyn Syd
Stillingstype: Fuldtid
Vil du være med til at sikre kvaliteten på sociale tilbud, så kan du være en af Socialtilsyn Syds nye kompetente tilsynskonsulenter på tilbudsområdet
Kan du udfordre, inspirere og kontrollere? Kan du arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet? Kan du på en gang være myndig og tillidsvækkende? Har du erfaring i myndigheds- og forvaltningsarbejde eller erfaring med specialiseret socialt arbejde, tilbudsdrift eller anden relevant erfaring? Så ser vi gerne din ansøgning!
 
Tilsyn med sociale tilbud
Vi er i Socialtilsyn Syd 30 tilsynskonsulenter, som fører tilsyn med ca. 470 sociale tilbud inden for:
 
Døgntilbud til børn og voksne
Døgntilbud til voksne
Alkoholbehandling og stofbehandling
Kvindekrisecentre
Forsorgshjem
 
Opgaven består i at føre driftsorienteret tilsyn på både offentlige og private tilbud, udarbejde tilsynsrapporter, behandle ansøgninger og udarbejde godkendelser, være i dialog og vejlede tilbudsledere m.m.
 
Du vil som tilsynskonsulent blive godt understøttet af kollegaer, sektionsleder og faglige specialister inden for jura, økonomi og administration.
 
Faglige kompetencer
Vi søger konsulenter, der:
  • nemt skifter mellem at være kontrollerende og vejledende
  • kan arbejde struktureret både tilsynsfagligt og i de IT systemer vi anvender
  • er analytisk og refleksiv og trives med høj grad af skriftlighed i opgaveløsningen
  • kan påtage sig ansvaret som myndighed baseret på socialfaglige viden og stå fast, når det er nødvendigt
  • naturligt deler viden og aktivt opsøger kolleger for feedback og sparring
  • ønsker at udvikle egen og kollegers faglighed til gavn for tilbudsområdet
 
Du har sikkert en mellemlang videregående uddannelse som pædagog, socialrådgiver eller inden for det sundhedsfaglige felt. Du har indsigt i metoder og teorier der anvendes i det pædagogiske specialiserede arbejde på tilbudsområdet samt erfaringer fra feltet. Samtidig ønsker du at gøre en forskel for nogle af samfundets mest sårbare og du motiveres af udsigten til en stejl læringskurve.
 
Fagopdelte sektioner
I Socialtilsyn Syd ser vi en fremtid, hvor vi hver dag sammen bliver klogere og udvikler os. Vi er organiseret i fire fagsektioner, et tværgående sekretariat og er i alt ca. 80 medarbejdere.
 
Tilbudsområdet er opdelt i to sektioner med hver 3 team. Som tilsynskonsulent tildeles du egen sagsportefølje hvor du er ansvarlig for tilrettelæggelse af tilsynsaktiviteter med afsæt i risikovurdering. Samtidig indgår du i et samarbejde med kollegaer i og på tværs af team og sektioner i at sikre og udvikle tilsynsopgaven på hele tilbudsområdet. Du skal derfor kunne omstille dig mellem drifts- og udviklingsopgaver og kunne skifte perspektiv fra egne sager til tilbudsområdet som helhed.
 
Vi er en organisation med fokus på kompetenceudvikling, både i forhold til interne læringsprocesser og ekstern kursusaktivitet.
 
Moderne, fleksible rammer og fokus på hovedopgaven
Vi råder over moderne kontorfaciliteter i både Ringe og Toftlund. Ansættelsesstedet er Faaborg-Midtfyn Kommune, og tjenestestedet er enten i Ringe eller i Toftlund. I hverdagen er det muligt at tilrettelægge sine opgaver og sit arbejde med afsæt i begge tjenestesteder. Begge kontorer bruges efter behov og er indrettet med fleksible arbejdspladser, der fungerer som afsæt for sparring, intensivt skrivebordsarbejde og godt kollegaskab.
 
Om Socialtilsyn Syd
Socialtilsyn Syd er en selvstændig organisation under Faaborg-Midtfyn Kommune, som siden 1. januar 2014 har været ansvarlig for godkendelse af og driftsorienterede tilsyn med sociale tilbud og plejefamilier. Socialtilsyn Syd er ét ud af fem socialtilsyn i Danmark og er den ansvarlige myndighed for godkendelse og tilsyn i Region Syddanmark samt Frederiksberg Kommune.
 
Socialtilsynets hovedopgave er, med afsæt i lov om socialtilsyn, at vurdere og bedømme kvaliteten i sociale tilbud og plejefamilier samt bidrage til at fastholde og udvikle kvaliteten, herunder påse at der ikke sker misbrug af offentlige midler.
 
Ansættelse sker pr. 1. november 2018 eller snarest derefter. Det er en forudsætning, at du har gyldigt kørekort. Ansøgningsfristen er 7. september 2018, kl. 08.00. Mærk din ansøgning ”Tilbudsområdet”.
 
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.
 
Ansøgere, der indkaldes til samtale, får besked senest den 13. september 2018.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i Ringe den 17. september og 20. september 2018.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte en af følgende sektionsledere
 
Allan Vestergaard Johansen             tlf.: 72531907
Camilla Agnete Bruun                       tlf.: 72531909
 
Du kan læse mere om Socialtilsyn Syd på www.socialtilsynsyd.dk.
Søg stillingerne på www.faaborgmidtfyn.dk
 

Kompetente konsulenter til plejefamilieområdet i Socialtilsyn Syd i Ringe eller Toftlund

Jobkategori: Socialrådgiver
Ansøgningsfrist: 07-09-2018 08:00
Arbejdssted: Socialtilsyn Syd
Stillingstype: Fuldtid
Kompetente konsulenter til plejefamilieområdet i Socialtilsyn Syd i Ringe eller Toftlund
Kan du udfordre, inspirere og kontrollere? Kan du arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet? Kan du på en gang være myndig og tillidsvækkende? Vil du være med til at sikre kvaliteten på plejefamilieområdet?
 
Så kan du være en af Socialtilsyn Syds nye kompetente tilsynskonsulenter!
 
 
Vi søger et antal tilsynskonsulenter
Vi søger et antal konsulenter til at føre tilsyn på plejefamilieområdet. I Socialtilsyn Syd er vi 32 tilsynskonsulenter, som skal varetage opgave med at føre tilsyn med ca. 1500 plejefamilier med et sekretariat som er støttende og styrende ift. sagsbehandling og udvikling på området. Kerneopgaven består i at føre driftsorienteret tilsyn med plejefamilier og behandle ansøgninger om at blive godkendt som plejefamilie.
 
Har du erfaring med tilsyn på andre områder. Har du anden relevant faglig erfaring? Har du erfaring i myndigheds- og forvaltningsarbejde?
Så ser vi gerne din ansøgning! 
 
Vi søger konsulenter, der:
  • nemt skifter mellem at være kontrollerende og vejledende
  • ønsker at arbejde struktureret.
  • kan påtage sig ansvaret som myndighed
  • naturligt deler viden og aktivt opsøger kolleger for feedback og sparring
  • ønsker at udvikle egen og kollegers faglighed til gavn for plejefamilier
  • har fokus på plejefamilier som et specialiseret tilbud, som både er en privat og offentlig familie
  • Formår at vurdere en plejefamilies kvalitet og formår at være kontrollerende, vejledende og udviklende
 
Det er ikke centralt, hvad din baggrund er. Du kan være socialfaglig, pædagogisk, sundhedsfaglig, akademisk eller andet. Det vigtigste er, at du ønsker at gøre en forskel for nogle af samfundets mest sårbare samt bliver motiveret ved udsigten til en stejl læringskurve.
 
Socialtilsyn Syd er en selvstændig organisation under Faaborg-Midtfyn Kommune, som siden 1. januar 2014 har været ansvarlig for godkendelse af og driftsorienterede tilsyn med sociale tilbud og plejefamilier. Socialtilsyn Syd er ét ud af fem socialtilsyn i Danmark og er den ansvarlige myndighed for godkendelse og tilsyn i Region Syddanmark samt Frederiksberg Kommune.
Socialtilsynets hovedopgave er at vurdere og bedømme kvaliteten i sociale tilbud og plejefamilier samt bidrage til at fastholde og udvikle kvaliteten, herunder påse at der ikke sker misbrug af offentlige midler.
 
Fagopdelte sektioner
I Socialtilsyn Syd ser vi en fremtid, hvor vi hver dag sammen bliver klogere og udvikler os. Socialtilsyn Syd er organiseret i fire fagsektioner samt et tværgående sekretariat. Vi er ca. 80 medarbejdere.
Familieplejesektionerne er opdelt i teams. Hver konsulent tildeles en sagsportefølje og der forventes fleksibilitet i forbindelse med opgavevaretagelsen.
 
Vi er en organisation med fokus på kompetenceudvikling, både i forhold til interne læringsprocesser og ekstern kursusaktivitet.
 
Moderne, fleksible rammer og fokus på hovedopgaven
Vi råder over moderne kontorfaciliteter i både Ringe og Toftlund. Ansættelsesstedet er Faaborg-Midtfyn Kommune, og tjenestestedet er enten i Ringe eller i Toftlund. I hverdagen er det muligt at tilrettelægge sine opgaver og sit arbejde med afsæt i begge tjenestesteder. Begge kontorer bruges efter behov og er indrettet med fleksible arbejdspladser, der fungerer som afsæt for sparring, intensivt skrivebordsarbejde og godt kollegaskab.
 
Ansættelse sker pr. 1. november 2018 eller snarest derefter. Det er en forudsætning, at du har gyldigt kørekort. Ansøgningsfristen er 7. september 2018, kl. 08.00. Mærk din ansøgning ”plejefamilie”.
 
 
 
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.
 
Ansøgere, der indkaldes til samtale, får besked senest den 13. september 2018.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i Ringe den 18. september og 20. september 2018.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte en af følgende sektionsledere
 
Birgit Hindse Pedersen                        tlf.: 72531908
Niels Haugaard                                     tlf.: 72531905
 
Du kan læse mere om Socialtilsyn Syd på www.socialtilsynsyd.dk.
Søg stillingerne på www.faaborgmidtfyn.dk
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Social- og sundhedshjælper til barselsvikariat, Samt afløsere til dækning ved ferie og sygdom, udekørende Hjemmeplejegruppe Broby. Fåborg-Midtfyn kommune

Jobkategori: SOSU
Ansøgningsfrist: 03-09-2018 23:59
Arbejdssted: Center Sundhed og Omsorg
Stillingstype: Deltid over 21 timer
Social- og sundhedshjælper til barselsvikariat, Samt afløsere til dækning ved ferie og sygdom, udekørende Hjemmeplejegruppe Broby. Fåborg-Midtfyn kommune
 
 
Vi søger:
 
1 social- og sundhedshjælper i barselsvikariat fra 1.okt. 2018 eller snarest derefter og frem til 31/5 -19. Evt. med mulighed for forlængelse som sommerferie afløser.
Stillingen er på 30 timer/uge i dagvagt. Weekendvagt hver 2 weekend
 
Afløsere SSH/SSA/studerende til dækning ved ferie og sygdom, og lign.
Er du Ssh, Ssa eller studerende i gang med/eller skal i gang med en sundhedsfaglig uddannelse, er det lige dig vi søger, til at dække afløsning ved ferie, kurser og sygdom, der er også mulighed for kun at være afløser i aftenvagter, weekender og på helligdage.
 
Rehabiliteringsgruppe Broby er et landområde, geografisk svarende til området V-Hæsinge, Brobyværk, Nr. Broby, Vejle/Allested.
 
Gruppen har mødested/kontor på Egeballe 4, 5672 Broby.
 
Rehabiliteringsgruppe Broby består af social- og sundhedsassistenter og social- og sundhedshjælpere. Til gruppen er tilknyttet sygeplejersker, terapeuter, pædagoger som er i tæt samarbejde med sosu personalet omkring borgerne.
 
Der arbejdes ud fra en helhedsorienteret indsats ved borgerene, hvor vores fælles tilgang til borgerne skal tage udgangspunkt i ”Blomstringsuniverset”, som er basseret på Vibeke Drevsen Bachs blomstringsmodel om personcentreret omsorg.
 
 
Vi kan tilbyde en arbejdsplads hvor:
 
  • Introduktion tilrettes erfaring og kompetencer
  • Du bliver kollega med engagerede, erfarne og dygtige medarbejdere.
  • Der er daglig faglig sparring.
  • Faglighed og samarbejde prioriteres højt.
  • Undervisning i og brug af ”Blomstringsuniverset” er fast del af arbejdet.
  • Der er udvikling og du har mulighed for at få indflydelse på udviklingen.
  • Kollegaer og leder gerne vil det gode arbejdsmiljø.
 
Vi forventer:
 
  • At du kan varetage både hjemmepleje og videredelegerede sygepleje opgaver.
  • At du kan arbejde helhedsorienteret, med borgeren i focus.
  • At du er fleksibel og aktivt er med til at udvikle det tværfaglige samarbejde
  • At du arbejder selvstændigt og kan prioriterer opgaverne.
  • At du arbejder rehabiliterende og indgå i tæt samarbejde med borgere og pårørende.
  • At du kan bruger IT, i arbejdet med dokumentation og kommunikation.
  • At du medvirker til at ressourcerne udnyttes bedst mulig.
  • At du bidrager til og tager ansvar for et godt arbejdsmiljø
  • At du har kørekort.
 
Har ovenstående vakt din interesse, så send os en ansøgning.
Vi glæder os til at høre fra dig.
 
 
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:
Rehabiliteringsleder Susie Lamberty tlf. 72 53 5813 (hverdage mellem 8 og 16) 
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
 
I Faaborg-Midtfyn kommune er det en værdi, at vi er en røgfri arbejdsplads.
 
Ansøgningsfrist:
Ansøgning bedes sendt elektronisk senest mandag d. 3/9-18.
Samtaler forventes afholdt i uge 36.
 
Straffeattest, uddannelsesbevis og referencer bedes medbragt til samtalen
 

Tidsbegrænset stilling som folkeskolelærer

Jobkategori: Undervisning
Ansøgningsfrist: 03-09-2018 12:00
Arbejdssted: Sundskolen
Stillingstype: Fuldtid
Ledig tidsbegrænset stilling som folkeskolelærer i forbindelse med lærers orlov fra 01-10-2018 til 30-06-2019

Øhavsskolen afd. Svanen søger en lærer med stærke relations-kompetencer der kan holde fokus på elevernes trivsel og læring som det helt centrale udgangspunkt i opgaveløsningen. Opgaverne vil primært være placeret på 8. årgang med undervisning i fagene dansk, historie, samfundsfag og engelsk samt en klasselærerfunktion. Derudover er der undervisning i et valghold med elever blandet fra 8. og 9. årgang. Til stillingen er der tilknyttet to-lærer/vikartimer.

Som lærer på Øhavsskolen kommer man til at arbejde tæt sammen i team med fælles tilrettelæggelse af læringsforløb og fælles refleksion over egne og andres perspektiver og handlinger.

Der arbejdes i udskolingen tæt sammen med eksterne samarbejdspartnere bl.a. Forum Faaborg, Faaborg Gymnasium, Svendborg Erhvervsskole og foreningslivet i Faaborg.

Øhavsskolens vision lyder:
Øhavsskolen er en aktiv del af samfundet. Her er vi sammen om at skabe forpligtende fællesskaber. Vi ser forskellighed som en styrke. Vi bidrager alle til et trygt læringsfællesskab i en kreativ og eksperimenterende kultur, hvor vi tør være nysgerrige og udfordre os selv og hinanden til at stå på tæer for at blive så dygtige, som vi kan.

Øhavsskolen afdeling Svanen er en firesporet afdeling med 380 elever. På afdelingen er der en specialklasse med elever fra 7. til 9. årgang, der er en tosporet 10.klasse og Ungdomsskolens flersprogsklasse for de ældste har lokaler på afdelingen.

Øhavsskolens hjemmeside: www.øhavsskolen.dk

For yderligere information kan afdelingsleder Carsten Rasmussen kontaktes via mobil: 7253 3913 eller e-mail: carra@fmk.dk

Ansøgningsfrist er mandag d. 03-09-2018 klokken 12.00
Samtaler forventes afholdt mandag d. 10-09-2018

Vi glæder os til at modtage din ansøgning
 

Teamleder til byggesag

Jobkategori: Akademikere
Ansøgningsfrist: 02-09-2018 23:59
Arbejdssted: Center By, Land og Kultur
Stillingstype: Fuldtid
Har du lyst til at prøve kræfter med ledelse?
 
Faaborg-Midtfyn Kommune søger teamleder til byggesag  
 
Faaborg-Midtfyn Kommune søger en teamleder til vores velfungerende team af byggesagsbehandlere i Center for By, Land og Kultur.
 
Teamlederen får overordnet set to opgaver. Du skal dels arbejde med byggesager og have det faglige ansvar for effektiv og ordentlig byggesagsbehandling, og du skal dels løse tværgående administrative opgaver. De administrative opgaver omfatter blandt andet arbejde med velbelyste og kortfattede dagsordener til politiske møder, styrkelse af vores brug af it-løsninger og projektledelse af administrative projekter.
 
Jobbet som teamleder kan være for dig, der har lyst til at prøve kræfter med ledelse. I jobbet som teamleder udvikler vi sammen dine lederevner gennem det daglige arbejde med optimering og udvikling af sagsbehandlingen og i styringen af de tværgående projekter.
 
Du kommer til en organisation, der lægger vægt på åbenhed og ordentlighed, og som tager ordet samarbejde seriøst. Hele kommunens administrative organisation er nydesignet til at øge samarbejdet på kryds og tværs, ind og ud, op og ned. Gennem arbejdet i By, Land og Kultur vil du blive involveret i omverdenen, når du skal samarbejde med borgere og virksomhedsejere for at realisere deres drømme og visioner. Samarbejde er naturligvis også nøgleordet, når du skal løse tværgående administrative opgaver med kolleger i andre dele af kommunen.
 
Personprofil

I jobbet som teamleder er de personlige egenskaber afgørende. Du skal kunne samarbejde med alle, du skal kunne orientere dig i en omskiftelig hverdag og du skal være fleksibel i din tilgang til løsningen af opgaverne.
 
Arbejdsopgaver løses i samarbejder, og du kommer til en organisation, der gerne arbejder sammen med personer, som: 
  • har et udpræget positivt livssyn
  • er empatiske
  • har – og giver – engagement
  • er fleksible
  • har humor
  • har en adfærd styret af ordentlighed
  • er rummelige – både personligt og fagligt
  • er robuste
  • lægger vægt på – og søger – fakta og viden. 
Som vores nye teamleder skal du kunne genkende dig selv i udsagn som:
  • Jeg er udadvendt
  • Jeg er inspirerende og i stand til at sætte retning – og andre går med
  • Jeg har lyst til at prøve kræfter med ledelse
  • Jeg evner at skabe gode samarbejder med eksterne interessenter og på tværs af organisationen
  • Jeg har stærke kommunikative evner og kan kommunikere enkelt om komplicerede emner. Det gælder ikke mindst i den skriftlige kommunikation
  • Jeg har bred juridisk og faglig indsigt i det tekniske område
  • Jeg har en videregående uddannelse som landinspektør, jurist, cand. scient. pol., civilingeniør eller lignende
  • Jeg kan være superbruger på it-værktøjer
  • Jeg arbejder struktureret og mestrer spændet fra det strategiske overblik til de konkrete detaljer
  • Jeg evner at afveje argumenter og har blik for de politiske råderum i afvejningerne. 
Jobprofil
 
Organisationen
Faaborg-Midtfyn Kommune sætter udviklingsdagsordenen højt, og det spejles i kommunens udviklingsstrategi. Fyn er kendt for sin natur og livsstil, og Faaborg-Midtfyn Kommune tilbyder den gode balance mellem arbejdsliv og fritidsliv for alle borgere. Kommunen har markante styrker i et aktivt erhvervsliv, en stor landbrugsproduktion, det unikke øhav, den rige natur og den omfattende kulturarv.
 
Center for By, Land og Kultur er et af kommunens fire centre. Centeret har ca. 110 dygtige og ambitiøse medarbejdere, og centeret arbejder med planlægning, byudvikling, kultur, fritid, miljø, natur, trafik og byggeri. Centeret prioriterer og lægger vægt på at skabe en udvikling, der gør en positiv forskel for borgernes livskvalitet og for virksomhedernes vækstmuligheder. Centeret lægger samtidig vægt på, at gode kolleger og sociale fællesskaber er forudsætningen for, at centeret lykkes.
 
Center for By, Land og Kultur har til huse i Faaborg bymidte og er organiseret som illustreret i diagrammet nedenfor:
 

 
Byggesagsbehandlingen sker i afdelingen Miljø og Byg. Afdelingen udfører hovedsageligt myndighedsopgaver og har overordnet set fokus på den gode dialog med omverdenen og god sagsbehandling.
 
Afdelingen lægger vægt på, at dialog, forståelse samt ordentlig og ensartet myndighedsbehandling er noget af det, der giver tryghed og dermed tilskud til kvalitet til det levede liv.
 
Foruden teamlederen er der ti byggesagsbehandlere med forskellige faglige og personlige baggrunde. Det er en velfungerende team med et godt kollegialt samarbejde og et godt socialt fællesskab, og der er en uformel og uhøjtidelig omgangstone. Teamet er også kendetegnet ved at have opnået gode samarbejdsrelationer i og uden for organisationen.
 
Teamets primære opgaver er: 
  • Byggetilladelser
  • Landzonetilladelser
  • Administration af lokalplaner.  
Byggesagsbehandlerne har mange tætte samarbejdsrelationer med kolleger i centeret samt med kolleger i andre centre.  Der er tilsvarende mange eksterne samarbejdsrelationer, først og fremmest med borgere, entreprenører, virksomheder og offentlige myndigheder. Vi har fokus på at lytte og på at hjælpe borgere og virksomheder til at kunne gennemføre deres drømme og visioner.
 
Som teamleder skal du deltage i løsningen af teamets daglige opgaver samtidig med, at du har det daglige, faglige ledelsesansvar for byggesagsområdet. Det er dit ansvar, at opgaverne løses til den ønskede kvalitet og tid. En vigtig opgave er her at prioritere indsatsen, optimere processerne og sikre det rigtige flow og den rigtige kvalitet i opgaveløsningen.
 
Arbejdet med at udvikle og løse tværgående administrative opgaver vil bidrage til, at du udvikler dine kompetencer som leder, og du vil blive en vigtig aktør i centerets samarbejde om administrative projekter. Du kan blandt andet få til opgave at skrive dagsordener til politiske møder, udarbejde budgetforslag til den politiske budgetprocedure eller være projektleder for beredskabsplaner. I disse sammenhænge har vi brug for, at du har overblik og et godt skriftsprog, for der er i alle sammenhænge behov for sammenhæng, tydelighed og et klart og kortfattet sprog.
 
Teamlederen refererer til afdelingslederen for Miljø og Byg. Teamlederen er den naturlige sparringspartner for medarbejderne, og du vil også få et tæt samarbejde med afdelingsledere i By, Land og Kultur. Du deltager sammen med andre teamledere i centerets fælles ledermøder.
 
Ansættelse
 
Ansøgningsfristen udløber søndag den 2. september 2018.
 
Ansættelsesudvalget består af koncernchefen for Center for By, Land og Kultur, afdelingslederen for Miljø og Byg og to byggesagsbehandlere.
 
Første samtalerunde afvikles den 12.-13. september. Derefter udvælger vi kandidater til anden samtale, som er planlagt til den 19. september. Anden samtale indledes med, at kandidaterne skal løse en konkret skriftlig opgave. Løsningen drøftes under samtalen og indgår i vurderingen.
 
Faaborg-Midtfyn Kommune tilbyder ansættelse efter gældende overenskomst.
 
Vi håber, at du kan starte senest den 1. november 2018.

Hvis du overvejer at søge stillingen, er du meget velkommen til at kontakte
afdelingsleder Olav Bojesen tlf. 72 53 21 73 for yderligere informationer.
Mellem den 3. og den 29. august kan du kontakte koncernchef Christian Tønnesen på tlf. 72 53 20 51.
 

Teknisk Servicemedarbejder til Faaborg Midt Fyn Kommmune

Jobkategori: Øvrige job
Ansøgningsfrist: 28-08-2018 23:59
Arbejdssted: Center By, Land og Kultur
Stillingstype: Fuldtid

Ledig stilling som Teknisk Servicemedarbejder i Faaborg Midtfyn Kommune.


Vi søger en dygtig Teknisk Servicemedarbejder som er serviceminded, engageret, stabil og som har lyst at arbejde på en skole, hvor opgaverne er mange og hvor man indgår i et tæt samarbejde med stedets ledelse.

Vi kan tilbyde:
·        Vi tilbyder et spændende job hvor du i stor udstrækning får ansvar for egne opgaver.
·        Du får en uforudsigelig og travl hverdag, hvor du skal håndtere mange henvendelser.
·        Vi tilbyder et uformelt arbejdsklima med en åben og ærlig omgangstone, hvor engagement, samarbejde og håndværksmæssig høj faglig kunnen, er et krav.
Funktioner:
·        Servicering af tekniske installationer inden for gældende lovgivning.
·        Tilsyn og samarbejde med eksterne håndværkere og samarbejdspartnere.
·        Prioritering og planlægning af egne opgaver.
·        Servicere brugerne på institutionerne bedst muligt 
·        Praktisk hjælp ved arrangementer og andet i og uden for normal arbejdstid
·        Deltage i institutionens afdelingsmøder
·        Deltage i Teammøder i Teknisk Service
·        Planlægge opgaver med institutionens ledelse
·        Samarbejde med kolleger i tek. Service samt medarbejdere på institutionen
·        Vedligeholde have/park området
·        Alle forefaldne opgaver der måtte opstå
Kvalifikationer:
·        Du har erfaring fra lignende job
·        Du er evt. håndværker
·        Du har kørekort til alm. bil evt. trailer
·        Du har flair IT og er på minimum brugerniveau
·        Du har kendskab til CTS styring
·        Du har kendskab til ABA, AIA og nødkald
·        Du har flair for tværfagligt arbejde og metoder
·        Du har altid en positiv tilgang til opgaverne 
·        Du kan trives med at arbejde i et miljø med unge mennesker
·        Du har forståelse og interesse for at arbejde i en politisk styret organisation
Løn mv:
·        Lønnen vil blive fastsat efter gældende overenskomst og kvalifikationer.
·        Der kan kun søges elektronisk gennem vores rekrutteringssystem
·        Opstart hurtigst muligt
·        Stillingen er på Pontoppidan og Allested Vejle skole
Nærmere oplysninger kan rettes til Preben Johansen på: 72533866 eller på mail: prjoh@fmk.dk


 
Teknisk service FMK
 

Plejehjemmet Åløkkeparken søger SSA

Jobkategori: SOSU
Ansøgningsfrist: 28-08-2018 12:00
Arbejdssted: De kommunale Plejehjem
Stillingstype: Fuldtid
Social- og sundhedsassistent til fast dagvagt stilling
på Plejehjemmet Åløkkeparken, Broby
 
Vi søger en social- og sundhedsassistent til fast stilling i dagvagt på aflastningsafdelingen.
Målgruppen er demente som aflastes fra eget hjem, og ophold for borgere som venter på en plejehjemsplads.  
Derudover har vi et lille daghjem med plads til 3 borgere.
 
Stillingen er på 37 timer pr. uge, med weekendvagt hver 3. uge.
Stillingen ønskes besat fra 1. oktober 2018.
 
Ansøgere som har erfaring og kurser i demens, vil blive foretrukket.
 
Som medarbejder på aflastningsafdelingen skal du hjælpe med til at sikre:
  • Den enkelte borger oplever høj grad af trivsel, blandt andet gennem et sundhedsfagligt fokus på borgerens almene tilstand
  • Borgeren får opfyldt de grundlæggende psykologiske og sociale behov (i overensstemmelse med Tom Kitwoods teori om personcentreret omsorg)
  • Rammerne og omgivelserne støtter op omkring borgeren, så funktioner bevares og styrkes
  • At borgeren inddrages i hverdagens aktiviteter
  • Du gør op med ”som vi plejer” og ser muligheder i det ukendte
  • At du er i besiddelse af overblik og rummelighed til professionelt at have kontakt med både borgerne og pårørende
 
Vi kan tilbyde:
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og udvikling er en stor del af vores hverdag
  • Et godt tværfagligt team med spændende udfordringer
  • Tværfaglige møder med fokus på læring og vidensdeling
  • Et sted hvor du kan præge hverdagen og kulturen
  • God introduktion
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte plejehjemsleder Lise-Lotte Steengaard på tlf. 7253 5311.
 
Send din ansøgning elektronisk, med relevante bilag, senest den 28. august 2018 kl. 12.00.
 
Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 30. august 2018.
 
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.

Social- og sundhedsassistenter til Plejehjemmet Lykkevalg

Jobkategori: SOSU
Ansøgningsfrist: 28-08-2018 08:00
Arbejdssted: Det Socialfaglige Område
Stillingstype: Deltid over 21 timer
www.lykkevalg.fmk.dk
 
De kommunale Plejehjem i Faaborg-Midtfyn Kommune søger
social- og sundhedsassistenter til Plejehjemmet Lykkevalg, Korinth
 
Aftenvagt 28 timer/uge med arbejde hver anden weekend
Nattevagt 28 timer/uge med arbejde hver anden weekend
Tiltrædelse 1. oktober 2018 eller efter aftale
 
 
Plejehjemmet Lykkevalg er et demensplejehjem, hvor samarbejdet mellem borger, pårørende og alle faggrupper er en nødvendighed i forhold til, at borgeren oplever et så godt og indholdsrigt liv som muligt.
 
Vi arbejder bl.a. målrettet med:
  • Personcentreret omsorg, i tæt samarbejde med borger og pårørende
  • Ernæringsoptimering
  • Palliation, såvel mentalt som fysisk, i samarbejde med borger og pårørende
  • Den sidste tid
  • Den lærende organisation
 
Vi er lige nu i gang med et større projekt, der omhandler ernæringens betydning i forhold til menneskets kognitive funktioner. I projektet har vi bl.a. fokus på, om en kombination af ernæringens sammensætning, personcentreret omsorg og aktivitet kan påvise gunstig effekt på de kognitive funktioner hos borgere med demens.
 
Som social- og sundhedsassistent på Plejehjemmet Lykkevalg vil du indgå i tæt samarbejde med kollegaer, borger, pårørende, læge, terapeuter samt øvrige relevante faggrupper.
Du vil blive tilknyttet en mentor.
 
Vi søger en kollega der:
  • Har lyst og motivation til at arbejde med udgangspunkt i borgerens ønsker og behov
  • Kan arbejde selvstændigt, målrettet og løsningsorienteret ud fra fælles og individuelle mål
  • Har bevidsthed om og fokus på egen andel i forhold til det gode arbejdsmiljø
  • Mestrer en åben og ærlig dialog
 
 
Vi tilbyder
  • En spændende arbejdsplads i udvikling
  • Kurser i demens
  • Interne kurser i personcentrede omsorg
  • Deltagelse i vores ernæringsprojekt
  • En høj grad af medindflydelse
  • Mentorordning
 
Yderligere oplysninger om stillingen
Du er velkommen til at kontakte plejehjemsleder Børge Fugl Hansen på tlf. 7253 5211 / mail boerh@fmk.dk for yderligere oplysninger. Du er også meget velkommen til at besøge os efter aftale.
 
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Den endelige lønfastsættelse finder sted efter forhandling med den faglige organisation.
Ansættelse forudsætter en tilfredsstillende straffeattest og kørekort er en forudsætning, for at kunne bestride stillingen.
 
 
Ansøgning
Vi ser frem til at få din ansøgning med relevante bilag senest tirsdag d. 28. august 2018 kl. 08.00.
 
Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler afholdes torsdag d. 30. august 2018 fra kl. 8.30 på Plejehjemmet Lykkevalg, Lykkevalg 5, Korinth, 5600 Faaborg Indkaldelse til ansættelsessamtale sker pr. mail.
 
Ved evt. samtale medbringes straffeattest samt kontaktoplysninger på 2 tidligere arbejdsgivere/nærmeste ledere, for indhentelse af referencer.
 

Socialrådgiver/koordinerende sagsbehandler til Team Aktivitetsparate

Jobkategori: Socialrådgiver
Ansøgningsfrist: 28-08-2018 08:00
Arbejdssted: Arbejdsmarked
Stillingstype: Fuldtid
Faaborg-Midtfyn Kommunes ambitiøse udviklingsstrategi understøttes af Arbejdsmarked via fokus på at give borgere uden job en varig tilknytning til arbejdsmarkedet samt at servicere virksomheder.

Socialrådgiver/Koordinerende sagsbehandler til Team Aktivitetsparate
 
Er du engageret i at give virksomheder og borgere den bedste indsats og sætte dem i centrum for din opgaveløsning? Er du interesseret i at være med helt fremme og møde borgerne der, hvor de er? Vil du være med til at sikre synergier og samarbejde til gavn for borgere og virksomheder? Så er du lige den kollega, vi leder efter!
 
Hvem er vi
Arbejdsmarked er et selvstændigt aftaleområde i Faaborg-Midtfyn Kommunes organisation med cirka 250 medarbejdere. Koncernchefen for Arbejdsmarked er øverste ansvarlig for det samlede område, der består af Jobcenter samt Borgerservice.
 
Team Aktivitetsparate er en del af afdelingen Job og Uddannelse.
Afdelingen varetager myndigheds- og/eller vejledningsopgaver vedr. aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, revalideringsydelsesmodtagere og revalideringsansøger, forsikrede ledige, jobklare kontanthjælpsmodtagere, fleksjobbere, unge uddannelseshjælpsmodtagere samt integrationsborgere. Vi har i afdelingen fokus på at motivere og kvalificere borgerne, så de kan komme i betragtning til ledige jobs i virksomhederne, herunder motivation af unge til uddannelse, der matcher efterspørgslen af arbejdskraft. I afdelingen arbejdes der målrettet med at videreudvikle målstyring og opfølgning af effekten af indsatser samt realisering af politiske strategier. Vi har fokus på at sikre synergier og tæt samarbejde med andre afdelinger, koncernområder og samarbejdspartnere, både interne og eksterne.
 
I Team Aktivitetsparate har vi primært ansvaret for, at de aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere får en beskæftigelsesrettet indsats med fokus på at hjælpe borgerne tættere på arbejdsmarkedet. Endvidere har vi ansvaret for behandling af revalideringssager, som via et opkvalificerende revalideringsforløb, sikres fast tilknytning til arbejdsmarkedet. Vores fokus er på de udsatte borgere og på, hvordan også de hjælpes tættere på arbejdsmarkedet, et arbejde som ofte kalder på et godt og tæt tværgående og tværfagligt samarbejde både internt og eksternt i organisationen. Foruden det tætte samarbejde er det vigtigt hele tiden at have fokus på arbejdsmarkedets behov, for der igennem at kunne sikre den rette opkvalificering og/eller jobmatch til de ledige job i virksomhederne.
I teamet er der ligeledes tilknyttet to boligsociale medarbejdere, da vi arbejder ud fra begrebet ”housing first” i et tæt tværgående samarbejde på tværs af hele kommunen.
 
Om jobbet
  • Afholdelse af jobrettede samtaler, herunder i samarbejde med borgerne, at tilrettelægge en individuel plan, som skal sikre varig tilknytning til arbejdsmarked.
  • Løbende faglige vurderinger ifm. udarbejdelse af Min Plan efter de gældende regler på kontanthjælpsområdet, herunder også løbende rådighedsvurderinger.
  • Visitering og henvisning til beskæftigelsesrettede indsatser, evt. som parallel indsats koordineret med anden sundheds- eller socialfaglig foranstaltning.
  • Administrative opgaver, herunder blandt andet udarbejdelse af den forberedende del til rehabiliteringsteamet.
  • Samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere.
 
Om dig
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring og lyst til at arbejde med udfordrede borgere, som står uden for arbejdsmarkedet af helbredsmæssige, psykiske og/eller sociale årsager.
  • Du har kendskab til arbejdsmarkedets behov og kan arbejde job- og målrettet sammen med den enkelte borgere hen imod et jobmatch.
  • Du er serviceminded og møder borgerne anerkendende.
  • Du er fokuseret på resultatskabelse.
  • Du har gode samarbejds- og kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt.
  • Du kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et teamsamarbejde.
  • Du har lyst til at opsøge ny viden for at udvikle dig fagligt og er ikke bange for at modtage og give feedback.
  • Du tør begå fejl og lære af dem.
 
Om os
  • Vi er et dynamisk team med et godt sammenhold og stor arbejdsglæde.
  • En arbejdsplads med fokus på samarbejde, udvikling og tværfaglighed.
  • En nærværende og involverende ledelse.
  • En arbejdsplads med fokus på høj faglig kvalitet og faglig udvikling i fællesskab.
  • Fokus på et godt arbejdsmiljø og høj trivsel i hverdagen.
 
En uddybende job- og personprofil kan ses her. 
Du kan læse mere om Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads her
 
Løn og ansættelse
Fastansættelse med tiltrædelse den 1. oktober 2018 eller hurtigst muligt.
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation og vil afspejle stillingens funktioner og dine kompetencer.
 
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte teamleder Ida Nørbygaard på telefon 7253 8217, hvis du vil vide mere om jobbet eller om os.
Du kan finde flere relevante oplysninger om arbejdet i Jobcenteret her:
Beskæftigelsesplan
Arbejdsmarkedsudvalget
De Regionale Arbejdsmarkedsråd
 
Ansøgning
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 28. august 2018 kl. 08.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 30. august 2018
 
Kun ansøgninger modtaget via rekrutteringssystemet vil kunne komme i betragtning.
 
Det fulde stillingsopslag med link til job-og personprofil kan ses på kommunens hjemmeside.
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 
*Bemærk, at det i Faaborg-Midtfyn Kommune er en værdi, at vi er en røgfri arbejdsplads.
 

Sagsbehandler til Team Borgerservice Back

Jobkategori: Kontor og administration
Ansøgningsfrist: 27-08-2018 12:00
Arbejdssted: Arbejdsmarked
Stillingstype: Fuldtid
Faaborg-Midtfyn Kommunes ambitiøse udviklingsstrategi understøttes af Arbejdsmarked via fokus på at give borgere uden job en varig tilknytning til arbejdsmarkedet samt at servicere virksomheder.
 
Borgerservice søger sagsbehandler til Team Back
Vi søger en sagsbehandler med flair for effektiv sagsbehandling til ydelsesområdet i Borgerservice.
 
Hvem er vi
Arbejdsmarked er et selvstændigt aftaleområde i Faaborg-Midtfyn Kommunes organisation med cirka 250 medarbejdere. Koncernchefen for Arbejdsmarked er øverste ansvarlig for det samlede område, der består af Jobcenter samt Borgerservice.
 
Borgerservice har ansvaret for at levere en moderne og professionel borgerbetjening med fokus på det gode møde med borgerne. Borgerservice består af to teams; Team Front og Team Back. Team Back har ansvaret for en lang række ydelsesområder, herunder sygedagpenge, arbejdsgiverrefusion og ressourceforløbsydelse. Det er i denne gruppe, vi har en ledig stilling.
I Team Back har vi stort fokus på at lave korrekte beregninger og udbetalinger samt at træffe de korrekte afgørelser. Vi arbejder med fælles ansvar for at give borgere og arbejdsgivere en professionel og korrekt sagsbehandling.

Hvem søger vi?
Vi søger en kontoruddannet kollega, som er struktureret og har en god talforståelse.
 
  • Du er grundig 
Det er et område med meget lovgivning. Du skal arbejde ud fra Lov om sygedagpenge og Lov om aktiv Socialpolitik og anvende lovgivningerne som grundlag, så du kan udarbejde solide faglige vurderinger, partshøre, træffe afgørelser samt klagesagsbehandle. Du skal desuden have høj disciplin i forhold til at overholde notatpligten og sikre dokumentation i vores sager. 
 
  • Du har en god talforståelse 
Du skal kunne gennemskue en sygedagpengeberegning og have en naturlig undren ift. sygemeldinger kontra lovgivningen.
Vores opgave er bl.a. at sikre korrekt beregning og udbetalinger til den sygemeldte eller udbetaling af refusion til arbejdsgivere. 
 
  • Du kan se nuancerne 
Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete, individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og kollegaerne sætter en ære i at fortolke lovgivning og anvende Ankestyrelsens principafgørelser i jeres arbejde. 
 
  • Du kan lide, at dit arbejdsområde konstant udvikler sig
Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange, og det er derfor vigtigt, at du er en habil IT bruger.
Det vil være en fordel, at du har kendskab til et eller flere af følgende systemer:
KMD-sag, KMD Aktiv og KMD E-dagpenge.
 
  • Du er god til at kommunikere
Du formulerer dig i et enkelt, forståeligt sprog og kan håndtere telefoniske samtaler med borgere og arbejdsgivere, som kan være både svære og udfordrende. Du er bevidst om, at de mennesker, der skal forstå os, har vidt forskellige forudsætninger.
Du skal være klar på, at kontakten til borgere og arbejdsgivere primært foregår telefonisk. Henvendelserne drejer sig både om spørgsmål til konkrete sager, såvel som ønske om vejledning.
 
  • Du kan samarbejde og er fleksibel
I en travl hverdag er det vigtigt, du kan arbejde i en til tider uforudsigelig hverdag. Det er vigtigt, du kan arbejde både selvstændigt og tæt sammen med dine kollegaer, og du bidrager positivt til en fælles opgaveløsning i teamet. Du er indstillet på at arbejde i fælleskontor sammen med mange andre kolleger.

Om os:
Vi er en lille gruppe på fire sygedagpengesagsbehandlere – du bliver den femte. Vi har været igennem store forandringer igennem en længere periode og har nu fokus på at få etableret et velfungerende og effektivt team. Ingen af vores arbejdsdage er ens – og der er masser af udfordringer. Når det lykkes er det fantastisk, når det går galt, prøver vi igen. 
Vi tilbyder:
  • En arbejdsplads med fokus på høj faglig kvalitet og faglig udvikling i fællesskab.
  • En arbejdsplads med fokus på samarbejde, udvikling og tværfaglighed.
  • En nærværende og involverende ledelse.
  • Fokus på et godt arbejdsmiljø og høj trivsel i hverdagen.
Løn og ansættelse
Der er tale om en fast stilling på fuld tid med tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. oktober 2018.
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation og vil afspejle stillingens funktioner og dine kompetencer.
 
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte teamleder Karina Jensen på telefon 7253-7556, hvis du vil vide mere om jobbet eller om os.
 
Ansøgning
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 27. august 2018, kl.12. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 30. august 2018.
 
Kun ansøgninger modtaget via rekrutteringssystemet vil kunne komme i betragtning. 
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 
*Bemærk, at det i Faaborg-Midtfyn Kommune er en værdi, at vi er en røgfri arbejdsplads.
 

Vi søger sygeplejersker til sygeplejen i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Jobkategori: Sygeplejerske
Ansøgningsfrist: 27-08-2018 09:00
Arbejdssted: Center Sundhed og Omsorg
Stillingstype: Fuldtid
                                                                                                  

Vi søger sygeplejersker til sygeplejen i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Stillingerne er på mellem 28-37 timer efter aftale. Der er mulighed for ren aftenvagt, primært aftenvagt kombineret med dagvagt eller primært dagvagt kombineret med aftenvagt, som aftales nærmere efter ønske. Weekendvagt hver 3. eller 4. weekend.

Hvem er vi
Vi er en sygepleje i udvikling, og i færd med at effektuere konsulentfirmaet TYPE2DIALOG´s implementeringsprogram om
 
Fremtidens sygepleje i Faaborg-Midtfyn Kommune - et attraktivt sted at være sygeplejerske.
 
Målsætningen med programmet er høj trivsel og et godt arbejdsmiljø i sygeplejen, samt at sygeplejen står rustet som faglig stærk og udviklingsorienteret aktør i fremtidens nære sundhedsvæsen.
 
Kan du se dig selv i et selvstændigt og udfordrende job, hvor du dagligt skal bruge en mangfoldighed af sygeplejefaglige kompetencer i forhold til den kompleksitet, der er i en kommunale hjemmesygepleje. I så fald håber vi, du har lyst til at søge en stilling hos os.
 
Vi kan tilbyde
  • Et spændende job, med selvstændigt ansvar og faglige udfordringer
  • En arbejdsplads i udvikling
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel
  • Et diplom modul i rehabilitering
  • En arbejdsplads med erfarne og engagerede kollegaer
  • Faglige møder og sparring med kolleger
  • Individuelt oplæringsprogram med mentor tilknyttet.
Vi ønsker en kollega  
  • Der kan arbejde såvel selvstændigt som tværfagligt
  • Der vil arbejde efter den rehabiliterende tankegang, som vi skal til at implementere
  • Der kan være sparringspartner til kollegaer, både i egen faggruppe og andre faggrupper
  • Der er engageret og deltager aktivt i de mange faglige og tværfaglige projekter, der foregår, eller er på vej til at blive sat i gang  
  • Der er faglig ambitiøs, gerne med erfaring fra primær sundhedssektor og/eller gerontologisk/medicinske specialer
  • Der har kørekort
 
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
 
Har du spørgsmål om jobbet, er du velkommen til at kontakte Leder af den kommunale sygepleje Betina Bendix 7253 5063.

Ansøgningsfrist: Send din motiverede ansøgning elektronisk, sammen med udfyldt CV og relevante bilag, senest d. 27. august kl. 9.00
 
Samtaler afholdes d. 29. og 30. august. Straffeattest, uddannelsesbevis og referencer skal medbringes til samtalen.

Faaborg-Midtfyn Kommune vil gerne fremstå som en sund arbejdsplads og derfor ønsker kommunen ingen former for røg i arbejdstiden, ej heller e-cigaretter
 

Studentermedhjælpere til Rehabiliteringteam

Jobkategori: Kontor og administration
Ansøgningsfrist: 27-08-2018 08:00
Arbejdssted: Arbejdsmarked
Stillingstype: Deltid under 21 timer
2 Administrative studentermedhjælpere til Rehabiliteringsteamet i Center Arbejdsmarked i Faaborg-Midtfyn Kommune

Center Arbejdsmarked i Faaborg-Midtfyn Kommune søger 2 studentermedhjælpere til, at udarbejde referater af kommunens rehabiliteringsmøder.

Arbejdsmarked er et selvstændigt aftaleområde i Faaborg-Midtfyn Kommunes organisation med cirka 250 medarbejdere. Koncernchefen for Arbejdsmarked er øverste ansvarlig for det samlede område, der består af Jobcenter samt Borgerservice.

Om jobbet:
Det drejer sig om 2 tidsbegrænsede stillinger på minimum 1 år. Stillingerne er på 18 – 22 timer om måneden, og med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. oktober.
Som studentermedhjælper skal du deltage ved kommunens rehabiliteringsmøder, og udarbejde referater herfra. Der afholdes 5-6 heldagsmøder om måneden. Disse møder deles mellem 2 studentermedhjælpere, og er enten med deltagelse på halve eller hele dage og evt. efterfølgende bearbejdning, afhængig af hvad der aftales. Rehabiliteringsmøderne afholdes i tidsrummet 08:00 – 15:30, og derfor forventes det, at du kan tilpasse dit studie med jobbets arbejdstider.  

Du kan læse mere om rehabiliteringsteamet her.

Om dig:
Vi forestiller os, at du er i gang med uddannelsen som administrationsbachelor eller lignende, og har minimum ét år tilbage på uddannelsen. Derudover vil der blive lagt vægt på følgende kvalifikationer:
  • Du er struktureret, mødestabil og god til at overholde deadlines
  • Du er skriftligt stærk
  • Du er hurtig på tasterne, og formår at fange essensen af møderne
  • Du har gode IT-kompetencer
  • Du er god til at samarbejde
Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler:
Ansøgningsfristen er mandag den 27. august 2018 kl. 08:00, og vi afholder ansættelsessamtaler torsdag den 6. september 2018.
Kun ansøgninger modtaget via rekrutteringssystemet vil kunne komme i betragtning.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan ske ved henvendelse til teamleder Sofie Raviv på tlf. 72 53 46 16 eller på mail aravi@fmk.dk
 

Tingager Plejehjem søger social- og sundhedshjælper til en fast stilling

Jobkategori: SOSU
Ansøgningsfrist: 26-08-2018 23:59
Arbejdssted: Det Socialfaglige Område
Stillingstype: Deltid over 21 timer
FAGLIG DYGTIG MED LYST TIL UDFORDRING
TVÆRFAGLIG INDSATS OMKRING SYGE OG SVÆKKEDE ÆLDRE
FOR BLOMSTRING I LIVETS EFTERÅR
 
   
Tingager Plejehjem søger social- og sundhedshjælper til en fast stilling. Du vil fungere, som afløsning i hele huset og i alle vagter. Timetal efter aftale. Vi arbejder hver 2. weekend.
 
Stillingen stiller krav om interesse og kendskab til arbejdet med det gode liv for ældre plejehjemsbeboere og interesse for faglig udvikling.
 
Tingager Plejehjem er Faaborg-Midtfyn Kommunes største plejehjem med 58 lejligheder.
 
Vi vægter høj faglighed og udvikling
Vi arbejder i beboerens hjem – og vi lægger stor vægt på at yde den pleje og omsorg, der er behov for gennem hele døgnet.
Der er stigende krav til den tværfaglige plejemæssige indsats på plejehjemmet.  Beboerne bliver ældre ved indflytningen, og kompleksiteten i plejeopgaverne er stigende og forudsætter et professionelt tværfagligt team for at løse opgaven bedst muligt. 
 
Om dig
Vi forventer:
  • har du indsigt i og forståelse for ældre plejehjemsbeboeres liv og livssituation
  • at du er dygtig til dit fag og kan lide arbejdet med ældre mennesker
  • at du kan være med til at skabe et trygt miljø med respekt for den enkelte
  • at du er en god kollega og tager medansvar for den samlede opgave
  • at du er dygtig til kommunikation og dokumentation
  • at du ser tværfaglighed som en styrke
 
Vi tilbyder:
  • engagerede kolleger og ledelse, der står sammen om, at beboerne trives
  • et højt fagligt og tværfagligt niveau med lyst til udvikling
  • et aktivt hus med mange pårørende og frivillige, der støtter op
  • en god introduktion og faglig sparring
  • et selvstændigt og varierende arbejde med mange udfordringer
 
Tingager plejehjem varetager uddannelse af både hjælper og assistent elever samt giver gene plads til virksomhedspraktik, jobtræning m.m.
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
 
For yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Plejehjemsleder Lene Jelbert på telefon 72535811, Stedfortræder Janne Schouboe-Olsen telefon 72532391, tillidsmand Karen Nørregaard Jeppesen på telefon 72530532 Ansøgningen sendes elektronisk.
 
Ansøgningsfrist d. 26.08.2018.
Ansøgningen sendes elektronisk med relevante bilag.
Ansættelsessamtale til stillingen afholdes på Tingager Plejehjem i uge 35.
 
Ved indkaldelse til samtale medbringes straffeattest.
 
Tingager Plejehjem
Østre Ringvej 7 – 9
5750 Ringe
 

Vil du hjælpe børn med at lykkes i skolen?

Jobkategori: Pædagog og -medhjælper
Ansøgningsfrist: 26-08-2018 12:00
Arbejdssted: Tingagerskolen
Stillingstype: Fuldtid
Tingagerskolen søger en nytænkende og energiske skolepædagog med fokus på klasserumsledelse og gode relationer (37t/uge) pr. 1. oktober 2018, som har mod på og lyst til professionelt tæt forpligtende samarbejde med elever og voksne.
 
Tingagerskolen er en kommunal folkeskole i Faaborg Midtfyn Kommune med ca. 510 elever og en SFO med ca. 70 elever. Skolen er opbygget med 1 spor i 0.-6. årgang og 3 spor i 7.-10. årgang.
Til skolen er der tilknyttet en specialklasserække for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, diagnosebørn og socio-emotionelle problemstillinger med ca. 55 elever.
 
Arbejdsopgaver:
Du skal være en del af grundskolen (0.-6. årgang).
Arbejdsopgaven vil være fordelt på både skole- og fritidsdelen. Du skal bl.a. varetage undervisning og understøttende undervisning. I arbejdsopgaverne ligger også at give et kvalitativt tilbud til børn i ferieperioden.
 
Som skolepædagog på Tingagerskolen vil dine arbejdsopgaver bestå i at planlægge, udføre, evaluere og dokumentere pædagogiske indsatser i samarbejde med lærere og ledelse.
  
Vi forventer, at du:
  • Nytænker og igangsætter aktiviteter med fokus på læring og kvalitet
  • Har en grundlæggende forståelse for at arbejde med elever med kognitive, sociale og emotionelle vanskeligheder
  • Er robust og dialogsøgende i arbejdet med inklusionsopgaver og evner at formidle det skriftligt
  • Kan skabe tydelige rammer, overblik og struktur for såvel den enkelte elev som elevgrupper
  • Er indstillet på fleksibilitet og omstillingsparathed i arbejdsdagen
  • Har gode kommunikative kompetencer
  • Er interesseret i at afprøve og udvikle læringsmiljøer, der får børnene til at lykkes
 
Tingagerskolen er en udviklingsorienteret og fleksibel skole, der gerne vil:
  • Gå foran
  • Tage initiativer
  • Udfordre sig selv
  • Være nyskabende
  
Tingagerskolen kan tilbyde en arbejdsplads:
  • I et inspirerende og engageret arbejdsmiljø, hvor du kan udvikle dig pædagogisk, fagligt og personligt
  • Hvor teamsamarbejdet og LP-arbejdet er krumtappen
  • Hvor AKT og inklusionsopgaven ses som et løft af undervisningen
  • Hvor du får gode kolleger, som du skal arbejde tæt sammen med
  • Hvor du får en indholdsrig og afvekslende arbejdsdag
  • Nyrenoveret skole
 
Du bliver budt velkommen af en meget åben og velfungerende personalegruppe, imødekommende og læringsparate elever samt en engageret forældrekreds og skolebestyrelse.
 
Har du lyst til at vide mere, så se skolens hjemmeside www.tingagerskolen.dk.
 
Der afholdes informationsmøde den 21. august 2018 kl. 17.00-18.00, hvor du har mulighed for at se skolen og møde repræsentanter fra skolens ledelse.
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
 
Samtaler afholdes den 29. august 2018.

Visitator til Sundhed og Omsorg

Jobkategori: Ergo- og fysioterapeut
Ansøgningsfrist: 23-08-2018 12:00
Arbejdssted: Center Sundhed og Omsorg
Stillingstype: Fuldtid
Fast stilling som visitator i Forebyggelse og Visitation
Sundhed og Omsorg, afdeling for Forebyggelse og Visitation søger en visitator pr. 1. oktober 2018. Stillingen er på 37 timer ugentlig, og du bliver en del af visitatorteamet bestående af 11 visitatorer og en teamleder. Opgaven er primært visitation efter Servicelovens §§ 83 og 84.
 
Vi forventer, du er uddannet sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut. Vi ser gerne, at du har erfaring som visitator.

Vi prioriterer et sundt og positivt arbejdsmiljø, faglig udvikling og vi arbejder med den anerkendende tilgang og den motiverende samtale. Du skal evne at samarbejde på tværs af organisationen samt tværsektorielt, idet Faaborg-Midtfyn Kommune arbejder med fokus på rehabilitering.

Du bliver en del af Center Sundhed og Omsorg, der er en dynamisk arbejdsplads, hvor også terapeuter i plejen, terapeuter i visitationen, uddannelsesansvarlige, ældrekonsulenter, udviklingskonsulenter, socialrådgivere, sagsbehandlende terapeuter og administrative medarbejdere hører til. Vi er ca. 110 medarbejdere, der alle værdsætter høj faglighed i en hverdag præget af humor og en uformel omgangstone. Vi holder til i administrationsbygningen i Ryslinge og sidst i år 2018 eller først i år 2019 flytter vi til Gislev på Fåborgvej 19.
 
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den faglige organisation.  Ansættelse forudsætter en tilfredsstillende straffeattest.
 
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Visitator Lisbeth Hegelund, tlf. 72 53 50 66.
TR og Visitator Louise Daugaard, tlf. 72 53 50 56 eller Teamleder Ann-Kirstine Dandanell, tlf. 72 53 62 94.
Send din ansøgning og CV senest d. 23. august 2018.
 
Ansættelsessamtale forventes afholdt i uge 35.
 

Bo & Aktiv søger 1 Social- og sundhedsassistent til afdeling Lunden.

Jobkategori: SOSU
Ansøgningsfrist: 23-08-2018 12:00
Arbejdssted: Bo og Aktiv
Stillingstype: Deltid over 21 timer
Til Bo & Aktivs aflastningsafdeling for unge og voksne søges en social- og sundhedsassistent pr. 1/9 2018 eller snarest.
Stillingen er på 33,5 timer ugentlig.
 
Arbejdstiden er bl.a. tilrettelagt med vagter hver 2. weekend, samt morgen- og aftenvagter.
 
Lunden er Faaborg-Midtfyn Kommunes Aflastning- & Botilbud for børn, unge og voksne med varigt nedsat funktionsniveau. Vi er beliggende i Årslev på Midtfyn tæt på togstationen.
 
Gæsterne på Lunden har, med udgangspunkt i den enkeltes behov, brug for hjælp til at indgå i sociale relationer samt til personlig pleje / omsorg, ligesom mange er afhængige af hjælpemidler.
 
Relationen og ”nærvær i samværet” er vigtige omdrejningspunkter i det daglige arbejde.
 
Vi tilbyder:
- Tværfagligt samarbejde og engagerede kolleger
- Mulighed for indflydelse på egen arbejdssituation
- En dynamisk arbejdsplads hvor faglighed og kompetenceudvikling vægtes højt
- Et spændende miljø, hvor vi arbejder aktivt med vores værdier
- Gode rammer ude og inde
- Mange forskellige arbejdsopgaver og tid til samvær med gæsterne
- en grundnormering på 1 personale til 3 gæster.
 
Vi forventer:
- At du er fysisk og psykisk robust
- At du er en engageret og tydelig voksen, som gæsterne let kan aflæse
- At du har et sundhedsfagligt perspektiv og medvirker aktivt til, at den enkelte tilbydes individuel pleje og omsorg
- At du har lyst til at arbejde med mennesker med varigt nedsat funktionsniveau
- At du har lyst til at samarbejde med gæsternes forældre og forskellige faggrupper
- At du kan strukturere dit arbejde, prioritere og arbejde målrettet i forhold til fælles beslutninger
- At du er fleksibel, omstillingsparat og har fokus på mulighederne
- At du er aktiv som faglig sparringspartner og sætter pris på en god dialog
- At du har en særlig grad af personlig selvstændighed og ansvarlighed
- At du har lyst til tværfagligt samarbejde
 
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Mie Hjæresen på tlf. 72 53 68 81 og på boogaktiv.fmk.dk
 
For interesserede er der rundvisning torsdag d. 16/8 kl. 13.00, tilmelding ved afdelingsleder Mie Hjæresen på mihj@fmk.dk
 
Ansøgningsfristen er senest d. 23/8 kl. 12.00, der skal søges elektronisk.
 
Der afholdes samtaler torsdag d. 30/8 kl. 11.00-16.00
 

BO & AKTIV søger 2 pædagoger/social- og sundhedsassistenter til Lundens unge/voksenhus

Jobkategori: Pædagog og -medhjælper, SOSU
Ansøgningsfrist: 23-08-2018 12:00
Arbejdssted: Bo og Aktiv
Stillingstype: Deltid under 21 timer
Til Lundens aflastningsafdeling for unge/voksne søges 2 pædagoger/social- og sundhedsassistenter eller lignende. pr. 1. september 2018.
Stillingerne er på 8 timer ugentlig. Arbejdstiden er tilrettelagt med weekendvagter hver 2. weekend. 
 
Lunden er Faaborg-Midtfyn Kommunes Aflastning- & Botilbud for børn, unge og voksne med varigt nedsat funktionsniveau.
 
Gæsterne har, med udgangspunkt i den enkeltes behov, brug for hjælp til at indgå i sociale relationer samt til personlig pleje / omsorg, ligesom mange er afhængige af hjælpemidler.
 
Relationen og ”nærvær i samværet” er vigtige omdrejningspunkter i det daglige arbejde.
 
Vi tilbyder:
- Gode rammer ude og inde
- Mulighed for indflydelse på egen arbejdssituation
- En dynamisk arbejdsplads hvor faglighed og kompetenceudvikling vægtes højt
- Tværfagligt samarbejde og engagerede kolleger
- Et spændende miljø, hvor vi arbejder aktivt med vores værdier
 
Vi forventer:
- At du er fysisk og psykisk robust
- At du er en engageret, tålmodig og tydelig voksen, som gæsterne let kan aflæse
- At du er faglig kompetent i et felt med mange aktører
- At du medvirker aktivt til, at den enkelte tilbydes individuel pleje og omsorg
- At du har lyst til at arbejde med mennesker med varigt nedsat funktionsniveau
- At du har lyst til at samarbejde med de pårørende
- At du kan strukturere dit arbejde, prioritere og arbejde målrettet i forhold til fælles beslutninger
- At du er fleksibel, omstillingsparat og har fokus på mulighederne
- At du er praktisk anlagt og godt kan lide hjemmelige gøremål
 
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Mie Hjæresen på tlf. 72 53 68 81 og på boogaktiv.fmk.dk
 
For interesserede er der rundvisning torsdag d. 16/8 kl. 13.00, tilmelding ved afdelingsleder Mie Hjæresen på mihj@fmk.dk
 
Ansøgningsfristen er senest d. 23/8 kl. 12.00, der skal søges elektronisk.
 
Der afholdes samtaler torsdag d. 30/8 kl. 11.00-16.00.
 

Dagplejer i Ringe området

Jobkategori: Dagplejer
Ansøgningsfrist: 22-08-2018 08:00
Arbejdssted: Dagplejen
Stillingstype: Fuldtid
Dagplejen i Faaborg-Midtfyn Kommune søger dagplejer i Ringe området.
 
Er du en omsorgsfuld, nærværende og glad person, som brænder for at arbejde med de helt små børn? Så er du måske vores nye dagplejer?
 
Vi søger en kommunal dagplejer, som har lyst til at forene sit arbejdsliv med de helt små børn og deres familier, og som kan tilbyde et hjem, der kan skabe rammerne for trygt børnemiljø.

Vi forventer at du:
  • Kan skabe en hverdag som inspirerer og motiverer børnene til leg og læring.
  • Har en bolig med plads til legende og lærende børn både ude og inde.
  • Kan skabe et godt forældresamarbejde baseret på inddragelse, dialog og tillid.
  • Vil være med til at udvikle og synliggøre Dagplejen som et tilbud til de små børn og deres familier.
  • Kan have et reflekterende blik på dig selv og din faglighed i arbejdet.
  • Vil engagere dig i arbejdet med de pædagogiske læreplaner.
Vi kan tilbyde dig:
  • En spændende og livsbekræftende hverdag.
  • Et arbejde med ansvar og indflydelse på hverdagen.
  • Sparring og supervision fra dagplejens supervisorer.
  • To årlige uddannelsesdage for alle kommunale dagplejere.
  • En uges kompetenceudvikling i 2018 eller 2019 for alle kommunale dagplejere i forhold til tidlig forebyggende indsats.
Om jobbet:
  • Arbejdet som dagplejer indebærer en 48 timers arbejdsuge i tidsrummet 6-18 tilpasset forældrenes behov.
  • Du vil blive en del af en netværksgruppe på 4-5 dagplejer, som mødes en gang hver 14. dag i legestuen Solstrålen på Floravej i Ringe.
  • Du vil indgå i et godt arbejdsfællesskab med dine dagplejekollegaer og i tæt samarbejde med de pædagogiske supervisorer, hvor vi er fælles om at udvikle et professionelt pasningstilbud for de helt små børn.
Dagplejerens løn- og skatteforhold:
  • Stillingen aflønnes ud fra gældende overenskomst (FOA). I 2018 er grundlønnen for en dagplejer 266.403 kr. + pension årligt.
  • I forbindelse med arbejdet som dagplejer skal du afholde udgifter til børnenes mad og vedligeholdelse af hjemmet, hvorfor der er et skattemæssigt fradrag på 56% af lønnen efter AM bidrag og bidrag til ATP.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest d. 22. august 2018 kl. 8.00 elektronisk via linket. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. august 2018.
  • Ansættelsesdato omkring d. 1. oktober 2018.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte dagplejeleder Lene Stokholm på lesto@fmk.dk eller på tlf. 7253 4816.
 
Du er også meget velkommen til at søge mere information om Dagplejen på vores hjemmeside: http://dagplejen.fmk.dk/forside/