Single

Administrative sagsbehandlere til Team Borgerservice Back

Jobkategori: Kontor og administration
Ansøgningsfrist: 21-01-2019 12:00
Arbejdssted: Arbejdsmarked
Stillingstype: Fuldtid
Faaborg-Midtfyn Kommunes ambitiøse udviklingsstrategi understøttes af Arbejdsmarked via fokus på at give borgere uden job en varig tilknytning til arbejdsmarkedet, samt at servicere virksomheder.
 
Borgerservice Back søger administrative sagsbehandlere til kontanthjælps- og enkeltydelsesområdet.
 
Hvem er vi?
Arbejdsmarked er et selvstændigt aftaleområde i Faaborg-Midtfyn Kommunes organisation med cirka 250 medarbejdere. Koncernchefen for Arbejdsmarked er øverste ansvarlig for det samlede område, der består af Jobcenter samt Borgerservice.
Borgerservice har ansvaret for at levere en moderne og professionel borgerbetjening med fokus på det gode møde med borgerne. Borgerservice består af 2 teams, Team Front og Team Back.
I Team Back har vi stort fokus på at lave korrekte beregninger og udbetalinger, samt at træffe korrekte afgørelser. Vi arbejder tværfagligt med fælles ansvar for at give borgerne en professionel og korrekt sagsbehandling.
 
Borgerservice Back har ansvaret for en lang række ydelsesområder, herunder ydelser jf. Lov om aktiv socialpolitik.
Det er i denne kontanthjælpsgruppe, at vi har 3 ledige stillinger, da området er blevet opnormeret.
 
Vores arbejdsopgaver består blandt andet i:
  • At sørge for korrekt udbetaling af forsørgelsesydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik
  • Bevilling af enkeltydelser og beboerindskudslån
  • Opfølgning på løbende forsørgelsessager
  • Behandlinger af adviser i KMD Aktiv og KMD Sag
  • At yde helhedsorienteret vejledning af borgere
  • Forefaldende administrative opgaver indenfor området
  • Borgerbetjening, både telefonisk og personligt
Hvem søger vi?
Vi søger en kontoruddannet kollega, som er engageret og har et indgående kendskab til myndighedssagsbehandling.
 
Vi ser meget gerne, at du:
  • Har relevant baggrund fra arbejde i en anden kommune med udbetaling af ydelser
  • Har kendskab til relevant lovgivning, herunder opholdskrav, timereglen og kontanthjælpsloft, og kan omsætte denne til praksis
  • Har kendskab til bevilling af enkeltydelser jf. Aktivloven og bevilling af beboerindskudslån jf. Boligstøtteloven
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Er udpræget holdspiller og arbejder mod et fælles mål
  • Er dygtig til at kommunikere budskaber i både skrift og tale, samt evner at skabe et værdigt og respektfuldt møde med borgeren
  • Har stærke kompetencer i anvendelse af interne og eksterne it- systemer og registre
  • Du skal være god til at læse lovgivning og have lyst til at være på forkant med ny lovgivning, som på dette område er en del af vores hverdag.
  • Du er grundig 
    Det er et område med kompleks lovgivning. Du skal arbejde ud fra Lov om aktiv socialpolitik og anvende lovgivningen som grundlag, så du kan udarbejde solide faglige vurderinger, partshøre, træffe afgørelser samt klagesagsbehandle. Du skal desuden have høj disciplin i forhold til at overholde notatpligten og sikre dokumentation i vores sager.
  • Du kan se nuancerne 
    Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og kollegaerne sætter en ære i at fortolke lovgivning og anvende Ankestyrelsens principafgørelser i jeres arbejde.
Om os:
Vi er en gruppe på 9 sagsbehandlere – og vi glæder os til at blive flere.
Vi har rigtig travlt i vores afdeling, og ingen af vores arbejdsdage er ens – og der er masser af udfordringer. Når det lykkes er det fantastisk, når det går galt, prøver vi igen. 
Vi tilbyder:
  • En arbejdsplads med fokus på høj faglig kvalitet og faglig udvikling i fællesskab
  • En arbejdsplads med fokus på samarbejde, udvikling og tværfaglighed
  • En nærværende og involverende ledelse
  • Fokus på kerneopgaven, godt arbejdsmiljø og høj trivsel i hverdagen 
Løn og ansættelse
Der er tale om 3 faste stillinger på fuld tid med tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1.marts 2019.
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation og vil afspejle stillingens funktioner og dine kompetencer.
 
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte en af følgende personer, hvis du vil vide mere om jobbet:
Teamleder Karina Jensen, tlf: 7253-7556
Sagsbehandler Cecilie Christensen, tlf: 7253-7073
Sagsbehandler Henriette Theill Recke, tlf:7253-7060
 
Ansøgning
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 21. januar 2019, kl.12. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 28. og 29. januar 2019.
 
Ansøg online via rekrutteringssystemet.  
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 
*Bemærk, at det i Faaborg-Midtfyn Kommune er en værdi, at vi er en røgfri arbejdsplads.